Ovsena_kasa7.jpg

Ovsená kaša

Ovsené vločky 

   Ovsené vločky majú svoje miesto na všetkých zoznamoch najzdravších potravín. Prečo sa tam dostali? Vláknina – ovos je skvelý zdroj vlákniny a obsahuje podiel obidvoch druhov vlákniny (rozpustnej a nerozpustnej). Vďaka rozpustnej majú ovsené vločky vysoké nutričné ohodnotenie. 
Nízke glykemické zaťaženie – mierny vplyv na hladinu cukru v krvi.
Bielkoviny – viac bielkovín ako ktorákoľvek iná obilnina. 
   Veľmi dôležitý je výber druhu ovsených vločiek. Zabudnite na instantné balenia, ktoré sú zvyčajne sladené. Čím menej sú spracované, o to viac majú vlákniny, o to nižšie majú glykemické zaťaženie a o to viac sú prospešnejšie :)

Na prípravu ovsenej kaše potrebujeme: (pre 2 osoby)

  • mlieko
  • ovsené vločky
  • 1 PL kakaa
  • javorový sirup
  • ovocie

Ovsené vločky zalejeme mliekom a varíme 3-5min. Pridáme kakao, javorový sirup a premiešame. Varíme dovtedy, kým vločky zmäknú a nabobtnajú. 
Pridáme rôzne druhy ovocia, maliny boli k tomu vynikajúce a dodali kaši sviežu chuť ;) 
Pozn.: Kakao môžete obmeniť napr. škoricou, alebo čokoládou (stačia 2 kocky, 70 a viac % horkej čokolády, ktorú necháte rozpustiť). V tom prípade nie je potrebné pridávať javorový sirup. 
Namiesto ovocia môžete použiť aj nastrúhaný kokos. 

Dobrú chuť! ;)

Zdieľaj...Share on FacebookPin on PinterestEmail this to someone

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>